In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Dagarna som gick...

Publicerad 2012-11-28 21:05:30 i Allmänt,

Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet, säger ett gammalt ordspråk. En vanlig grådag som denna onsdag känner man kanske inte den där intensiva livsgnistan, men det kan man kanske inte begära heller. Jag har skrivit det förr nångång, men jag tar det gärna igen. Jag tycker om att förgylla den långa raden av grå vardagar med något fint, kul, mysigt att se fram emot. Nåt som ligger där som ett litet oöppnat paket och väntar på att öppnas...i allra bästa fall finns en liten mental godispåse att öppna mest varje vecka...fast så är det verkligen inte för det mesta. Men jag älskar känslan av att ha nåt fint oupplevt därframme. En resa, en fest, en middag med vänner, en fika på stan, ett biobesök. Det behöver inte alls vara nåt märkvärdigt, bara nåt att längta lite extra efter...
 
Just den här tiden veckorna före jul finns ofta fler såna små guldkanter än vanligt om man känner för det. Närmast väntar en stockholmsweekend hod Millan och Niklas. Ska hinna träffa min kära syster också på lördag.  Sen har jag hört små rykten om en glöggfest hos en god vän. Idag har min goda vän och f.d. arbetskamrat  Maj-Britt och jag bestämt att vi ska gå på mediabar och lyssna på Stina Dabrowski den 11 december.Det kanhända att Linnéa och Elina också kommer med. Dan efter blir det styrelsemöte med Åfif och nångång under de dagarna bjuder också arbetsgivaren på jultallrik. Den 17:e blir det LR;s julbord på Logen igen. En riktig höjdare som jag skrev om igår. Sen är vi nästan framme vid själva julen, som för min del blir en helt vanlig, lugn hemmajul med nära och kära. Nyåret är än så länge ett oskrivet blad...
 
Skattar mig otroligt lycklig som har så många fina människor i min närhet. Både familj och vänner. Tack för att ni finns <3.
 
Nej nu blev det lite sentimentalt...men jag kände för det ikväll ;)
 
 
                                                                              Ha det gott;) A-C
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela