In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Ljuva Sicilien

Publicerad 2012-08-27 17:06:00 i Allmänt,

 
Turkosblått, ljummet hav. En lätt bris över huden. En sval drink. En bra bok. Livet levs lätt...
  
Dags att samla massor av skön energi inför den mörka, kalla årstiden...
 
 Ett glas med sval rosé i skuggan på altanen smakar ljuvligt...
 
 En av mina toppstunder var besöket på Etna. Vill gärna se mer en annan gång...
 
Här nedanför följer några fler bilder från vår härliga siciliensemester. Vi åt, drack, solade, badade, pratade och hade det otroligt mysigt. Vi blev inte ovänner en enda gång utan skrattade gott åt våra egenheter och olikheter. Vi tillbringade den mesta tiden hemma i huset och på stranden, men unnade oss några utflykter också. Vi besökte Syracusa, som var en alldeles förtjusande stad. Taormina, som var bländande vackert, men lite för turistigt för min smak, Etna, som var storslagen och vacker samt Notto, som har två världsarv men inte riktigt lyckas förvalta dem. Dåligt skyltat, ingen guidning. Synd, för det hade kunnat vara så bra...
 
En lite udda händelse var EM-fotbollsfinalen, som vi avnjöt på torget i Cassibile. Det var fantastiskt trevligt men tyvärr förlorade Italien stort mot Spanien, så vi fick aldrig uppleva det italienska segerruset som vi hade sett fram emot...
Här är vi på väg hem igen. Det blev fem timmars väntan på flygplatsen Tegel i Berlin, så jag hann nästan läsa ut Yvonne Hirdmans utmärkta biografi "Den röda grevinnan". Den handlar om hennes mammas spännande liv mitt i Europa före och under andra världskriget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela