In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Ok, då börjar vi väl då...:)

Publicerad 2012-08-16 19:47:08 i Allmänt,

Hej! Vet inte riktigt vilken blogg i ordningen det här är? Har haft livsstilsbloggar, jobb-blogg, design-blogg, familjeblogg och lite annat smått och gott. Vad den här bloggen ska handla om vet jag inte riktigt än. Det enda jag vet är att jag vill skriva av mig lite om det här med att plötsligt tillhöra en äldre generation. Inte i sinnet, förstås, men otvivelaktigt när det gäller den biologiska åldern. Jag är född 1951 och har således passerat 60-strecket...med råge tilloch med. Men hur verkligt och sant det än är så känner jag mig minst 20 år yngre. Det ska man väl i och för sig vara glad och tacksam över, men det känns också lite skrämmande att åren har passerat så snabbt att man inte riktigt hänger med mentalt...Jag känner mig ofta som en rysk docka, där alla ens åldrar finns kvar i lager på lager. I lyckliga lager och mindre lyckliga lager. I vackra lager och mindre vackra lager. Men så ser väl livet ut för de flesta av oss...Mvh Anna-Carin
 
Jag känner mig ofta som en rysk docka, där alla mina åldrar finns kvar i lager på lager. I lyckliga lager och mindre lyckliga lager. I vackra lager och mindre vackra lager.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela