In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Sommaren som snart är slut. Del 2: Sicilien.

Publicerad 2012-08-18 22:52:00 i Allmänt,

Ett par dagar efter midsommar åkte vi, tre väninnor och jag, till Sicilien. Efter en riktigt jobbig natt på Rest&Fly på Arlanda, där vi sov tre på rad på tvären...ja ni förstår kanske...var det så dags att flyga med AirBerlin, via Berlin till Catania på Sicilien. Jag, som är född klantig, lyckades slarva bort flygbiljetterna och hyrbilsvouchern redan på Arlanda, så det blev till att plocka fram värsta flirtförmågan för att fixa problemen som uppstod. Men till slut hjälpte en hyfsat stram tysk flygplatstjänsteman till att skriva ut en ny flygbiljett från internet och en söt,
Grinden in till vårt fina hus I Fontane Bianche.
 
charmig italienare fixade en ny hyrbilsvoucher i Catania. Mycket rart och hjälpsamt! Tacktack! 
Det föll på min lott, helt frivilligt för övrigt, att vara hyrbilschaufför eftersom jag inte vågade åka med nån av mina väninnor haha. Det gentila erbjudandet att vara chaufför ångrade jag dock ett antal gånger under våra två veckor i detta land, som verkar totalt befriat från allt vad trafikregler heter!
Första ångerattacken kom redan vid första bilturen ut från flygplatsen på Catania. Vägskyltarna doldes med stor förkärlek bland buskar och miljoner hotellskyltar, så vi hamnade naturligtvis åt helt fel håll direkt och runt oss fullkomligt sprutade det av bilar och vespor från alla håll och kanter. Jag insåg med växande desperation att jag måste vända helt och hållet på denna tätt trafikerade gata för att komma på rätt väg ut ur stan och då växte dom små bildårehornen ut så jag bet ihop, varninsgblinkade ( har lärt mig förr att så gör man här vid Medelhavet) och gjorde mitt livs värsta u-sväng under livligt ackompanjemang av ilskna tutor och säkert ett och annat finger med...men slutet gott, allting gott. Iväg kom vi och på rätt väg dessutom:) Efter .cirka fem mil fin motorväg kom vi så fram till huset vi hyrt i Cassibile/Fontane Bianche. Första anblicken av vårt hem de närmaste veckorna var väldigt positiv. Huset, tomten och omgivningarna kändes helt rätt, Här skulle vi nog trivas!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela