In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Åtgärdsplaner, resor och bröllopsklänningar...

Publicerad 2012-12-20 19:42:00 i Allmänt,

Den här dan blev en lugn en. Varken sexchocker eller nakenchocker. Inga discodivor. Bara lugnt och fint och snön som sakta faller ner...
 
Vi fick börja dagen i Kristinaskolans aula, där vi fick lyssna på en skoljurist som pratade om åtgärdsplaner och regelverket runt dessa. Nyttigt och något vi behöver ha någotsånär gemensamma regler kring. Märkte bara i mitt eget arbetslag hur pass olika vi tänker. Men vi har goda intentioner och kommer att jobba vidare...
 
Vi hade också en del annat att diskutera så jag kom en aning sent till föredragen om resor till Australien och Ungern. Jag lyssnade och antecknade intresserat eftersom jag gärna vill komma iväg på nya resor med elever. De jag har varit ute på har gett så otroligt mycket. Jag vågar påstå att resorna har påverkat de medföljande eleverna för livet. Och mig med...
 
Om vi nu kommer förbi morgondagen förstås, då världen ska gå under enligt Mayakalendern. Men om vi klarar oss vill jag gärna planera för nya studieresor med integration som bärande tema. Gärna tillsammans med någon kollega, då det både ger mer upplevelsemässigt och känns tryggare om nåt skulle hända.
 
Imorgon ska vi ägna förmiddagen på jobbet åt ett s.k. "papperslavemang". Känns verkligen nödvändigt! Men skulle snarare behöva en vecka, men vem vet. Det kanske triggar igång en så att man skärper sig och städar vidare. Och det måste vi ju göra i vilket fall som helst eftersom vi ska flytta till sommaren...
 
Även om det ligger en bit in i framtiden, så trillade jag över en klänning som jag absolut skulle vilja ha till bröllopet då min son och hans älskade Maria ska gifta sig. Antingen i sommar eller till hösten. Vet precis vad jag vill ha för stil själv och häromdagen fick jag se den vackra klänningen som jag vill ha. Den kommer från DAY Mikkelsen och är helt otroligt snygg. Sen blir det ju en utmaning att fixa en lika snygg kropp som ska passa i den också hehe...
 
Nu börjar det bli julfint i gästrummet, så nu får Millan och Niklas komma precis när de vill. Danne ska få sova uppe i Beppans lägenhet eftersom han är väldigt allergisk mot Lagerbäck, men den tiden han vistas inne hos mig får han preparera sig med medicin...Linnea kommer att sova hemma i Sundsvall och julpendla mellan...det gjorde hon ifjol också och det funkade bra...vet ännu inte säkert om exmaken ska vara här på julafton eller inte men den som lever får se...
Här sitter hon och väntar på papperslavemanget som verkar behövas om man spanar in bakgrunden lite...
 
 
Här är den otroligt snygga klänningen som hon vill ha på bröllopet! Sen fattas bara en snygg kropp som passar till ...vilket kanske inte är så bara....
Nu börjar det bli lite julkänsla i gästrummet...:)
 
Imorgon är det vintersolståndet, och vi har årets kortaste dag. Då brukar man säga att djuren kan tala. Ska passa på och ta ett allvarligt snack med Lagerbäck då och höra hur han ser på vår gemensamma framtid:) Nu ska jag titta på hur det går för det svenska tjejerna i Åre!
 
                                               Ha det gott allesammans! A-C

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela