In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

De e mycke nu...;)

Publicerad 2012-12-13 20:40:00 i Allmänt,

Dagen började på bästa tänkbara sätt med härlig luciamorgon i Domkyrkan. Esteterna var som vanligt fantastiskt duktiga så det är ett verkligt nöje att få vara där. För övrigt var det enastående vackert på stan med tusentals marschaller i snön. Vilken fin tradition vi har i Härnösand. Jag har ju lyckan att bo så centralt att jag ser glimmande ljus i massor från mina fönster varje luciamorgon och det är lika vackert och stämningsfullt varenda gång...
 
Sen har det varit fullt drag hela dan. Många av eleverna som ska jobba med gymnasietidningen är sjuka, så det blir till att slita med den ända in i kaklet! Tur att vi har en vecka till med redigeringen efter jullovet innan den ska tryckas...
 
Veckan har annars varit väldigt rolig med Publicitetsklubb med Stina Dabrowski i Sundsvall på tisdagkväll tillsammans med min mycket saknade tidigare kollega Maj-Britt och mina flickor Linnéa och Elina. Vi startade med en after work på 1891, som har en sån fantastiskt fin innergård alldeles intill Elinas kontor som vi fick besöka för första gången. Där ligger man i lä må jag säga. Fantastiskt vackert och vilken utsikt! 
Sen bar det av till restaurang Oscar där Stina berättade om sina intervuer. Det var verkligen kul att höra henne berätta om vad som hände bakom kulisserna under hennes intervjuer och se lite snuttar ur de mest spektakulära...
Träffade också en hel del fd journalistkollegor och det var mycket trevligt! Ibland...men bara ibland, kan jag känna en liten dragning tillbaka till journalistlivet...
 
Igår hade jag den utomordentligt dåliga smaken att gå på två middagar med två timmars mellanrum. Först på Technicus med delar av arbetslaget kl fem och sen på Amenta med Ångermanlands friidrottsförbund kl. åtta. Efter en sån kväll känner man sig som en mycket dålig människa..:(
 
Luciamorgon på gatan utanför mitt hus...
Fantastiskt fint att få starta dagen med tusentals skimrande marschaller i snön...
och esteternas fina luciaföreställning...
Tomteorkester på Technicus...
Oxfilé på Amenta...
 
Den vackra innergården 1891.
Mina "stora" flickor på 1891.
Jag och Majsan.
Den tjusiga trappen upp till Beppans jobb.
Den tjusiga trappen igen.
På Beppans kontor.
Fin utsikt mot stora torget.
Flickorna med lysande ögon och Majsan;)
Stina Dabrowski berättar...
 
Oj vad veckorna rusar fram nu! Imorgon är det fredag igen! Har inga speciella planer för helgen annat än lite allmänt pyssel...
 
                                                                       Ha det gott allesammans! A-C
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela