In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

En nobel dag...

Publicerad 2012-12-10 20:53:00 i Allmänt,

Jotack! Den här dan gick den med...har iallafall lättat lite på stresstäcket och börjat på sista??? gruppen omdömen. Har hur som helst inte dykt upp nån ny klass eller grupp den senaste veckan...har också gjort mer än hälften av utvecklingssamtalen, så det rör på sig. Det som stressar mig allra mest just nu är gymnasietidningen, som inte rör på sig så mycket som jag vill just nu...
 
Till ett annat år skulle jag vilja föreslå att Staffan och jag får två veckor tjänstledigt med full lön så kan vi göra en riktigt bra och proffsig tidning åt skolan. Men vitsen med detta upplägg är ju för elever av elever och då blir det lätt så att textfröken börjar stressa upp sig lite för mycket. Men herregud! Det är ju bara en tidning eller hur? Men, till ett annat år får det bli nån form av annat upplägg för som det är nu ger det alldeles för mycket dåliga stresshormoner i blodomloppet...
 
På eftermiddagens indval slog Staffan och jag ihop våra grupper och hade en egen liten nobelfest i studion. Vi bjöd på fika och tittade på filmen Nobels testamente tillsammans med våra text- respektive fotoelever. Liza Marklunds deckare om journalisten Annika Bengtzon på Kvällspressen är spännande och ger en trovärdig inblick i hur en kvällstidningsredaktion arbetar, så de passar alldeles utmärkt i våra kurser. Sen var det ju svårt att motstå chansen att se den på själva nobeldagen;) 
 
Skulle vara kul att nån gång i livet få uppleva en nobelfest irl, men oddsen för det verkar väl inte alltför höga hehe...
 
Imorgonkväll ska jag iallafall på en tillställning med Publicitetsklubben i Sundsvall, dit Stina Dabrowski kommer och berättar om sitt journalistliv med särskild betoning på intervjuer och intervjuteknik. Ska bli riktigt kul! Ska gå med min f.d. och mycket kära kollega Maj-Britt och mina döttrar Linnea och Elina. Före Stinas framträdande ska vi after worka på Innergården 1891. Mycket trevligt;) 
På onsdag blir det utemiddag igen, på kommunens adventsmingel direkt efter jobbet och därifrån får jag mer eller mindre rusa pronto på styrelsemöte med Åfif. Skulle inte förvåna mig om det vankas en matbit där med...puh:)
Och på torsdagmorgon blir det traditionsenlig Lucia i Domkyrkan. Brukar vara så himla stämningsfullt och fint...
 
Märks verkligen att dagarna rusar på mot jul. Något på gång nästan hela tiden både hemma och på jobbet...men det är precis som det brukar vara...
Spännande nobelfest i mediastudion...
 
                                                                               Ha det gott därute! A-C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela