In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Gott slut och Gott Nytt År!

Publicerad 2012-12-31 16:28:00 i Allmänt,

Nyärseftermiddagen börjar skymma. 2012 går in i sina sista skälvande, dansande, skrattande, gråtande, kramande timmar.
Gjorde en liten summering för ett par dagar sen men inser att jag nog var lite otacksam när jag kallade 2012 för ett mellanår. Det har faktiskt hänt en massa bra, roliga saker som definitivt har gjort det till ett mycket bättre år än ett mellanår. Var nog lite för färgad av en sak som hände på julaftonen och som jag fortfarande inte riktigt kan prata om offentligt, men nu ska jag göra ett lite bättre försök att sammanfatta 2012.
 
Så vilka var då topparna om jag tänker efter?
 
Förra året startade med en jätterolig fest ute på Villa Fridhem! det var verkligen en bra start, även om bilderna från denna afton fick mig att börja träna ganska flitigt för att bli av med en del av muffinsmidjan som smugit sig på. Har haft ett litet bakslag nu i december men är fortfarande cirka åtta kilo lättare än för ett år sen...
Ett glatt gäng hemma hos mig innan vi drog vidare till Villan förra nyårsaftonen..
 
Under vårvintern hände en del saker. Min älskade minsting Millan drog iväg till Thailand ett par månader och hemma satt jag och våndades när det kom rapporter om sjukdomar och oväder, men allt gick bra och hon kom helskinnad och brunbränd.
Min mellandotter Elina diplomerades till jurist i Uppsala vid en högtidlig och fin ceremoni och hela släkten nästan samlades ända ner till släktens allra minsta, min underbara systerdotterdotter Klara som hunnit bli drygt ett år nu.
Min Milla njuter av tailändskt sol och bad...
 Med mina absolut närmaste och käraste på Elinas diplomering i Uppsala
Måste ju sätta in en bild av världens goaste lilla Klara också från middagen på kvällen...
Till det positiva hör också att Elina fick ett riktigt toppjpbb direkt som biträdande jurist på en advokatbyrå i Sundsvall och flyttade in i en lägenhet i mitt hus i Sundsvall. Sen var det saker som kändes lite tunga men de har löst sig nu och känns bra idag.
Skönt att ha min fina Elina nära mig under mer än ett halvår...
 
Min älskade lilla Millan tog sin journalistexamen i Sundsvall i början på juni. Inte under lika stort pompa och ståt som den nyblivna juristen men precis lika bra! Sen åkte hon till Söderhamn direkt och jobbade där hela sommaren på Söderhamsnkuriren. Glädjande nog fick hon mycket beröm för sin insats både som journalist och fotograf, vilket hon inte trodde själv i förväg, men jag märkte väl hur självförtroendet steg i takt med att jobbet gick så bra och det kändes verkligen fint i moderhjärtat.. på hösten flyttade hon med sin pojkvän Niklas till Stockholm och efter många om och men fick de en toppenlägenhet på Lidingö med förstahandskontrakt. Där föll också en sten från hjärtat. Nu pluggar hon modevetenskap på Stockholms universitet eftersom hennes dröm är att få jobba inom den branschen journalistiskt nångång i framtiden.
Fina Millan och Niklas
 
Min älskade äldsta dotter Linnea fick också sitt allra första lärarjobb på Älsta folkhöskolas filial inne i Sundsvall vilket kändes toppenskönt eftersom det inte är så lätt att få just lärarjobb än. Stort grattis från mamma! För henne fortsätter det goda livet med hennes fina sambo Pierre, som verkligen har blivit en del av vår familj vilket gäller hela hans familj för övrigt!
 Fina Linnea och Pierre!
 Fina Danne och Maria!
 
Älskade Danne och Maria har flyttat till en ny, otroligt fin lägenhet i Sundsvall. Danne, som tvingades avsluta sin egen hockeykarriär alldeles för tidigt på grund av en allvarlig skada är nu tränare för ett juniorlag istället, och i sommar eller höst ska de gifta sig. Det ser jag verkligen fram emot. Precis som i Pierres fall så har vi kommit Marias familj väldigt nära och det känns verkligen fint.
 
För egen del har jag några riktigt fina minnen från 2012. Framförallt Sicilienresan med vännerna Ann-Sofi, Lena och Arja. Vilken underbar, energigivande tvåveckorsvistelse i solen. Tala om guldstund!
Sicilien. Har man det gott eller har man det gott...?:)
 
Andra guldstunder under sommaren och hösten var Bruce Springsteen-konserten i Göteborg, som började så illa men slutade så bra. Västerbottensresan i augusti med syster Ingrid och kusin Ulla. Å vad jag uppskattar våra fina möten älskade ni. En tredje toppstund var Bokmässan i Göteborg med Lubbe Nordström-sällskapet. En fantastisk upplevelse som jag mer än gärna gör om och sist men inte minst Tjejmilen i Stockholm med Linnéa. Tänk att vi gjorde det!. Linnéa med ett riktigt toppresultat och jag tog mig ju faktiskt i mål:)
Tänk att jag fick uppleva denna fantastiska Bruce Springsteen-konsert trots allt strul med Biljett.nu
 Med mina älskade girls i Västerbotten...
 Linnéa och jag redo för den regniga Tjejmilen...:)
Bokmässan blev ju också en riktig höjdare...
Nu när jag sitter och summerar om 2012 skäms jag nästan som kallade det för ett mellanår. Det har ju faktiskt varit ett fantastiskt roligt och trevligt år, och jag är så otroligt tacksam för allt fint jag har i mitt liv. Sen var det ju en massa härliga saker som inte kom med här. Tillexempel våra otroligt roliga personalfester på jobbet, överraskningen när Danne och Maria helt oväntat dök upp på min födelsedag, den mysiga advenstresan till Millan och Niklas och att både Millan och beppan har tagit körkortet i år. Grattis tjejer och grattis mamman som slipper övningsköra mer:) Och naturligtvis att alla barnen kom hem till jul. Och en massa andra rolihga saker.
 
Nu ska jag byta om och gå och fira nyår med en fin vän som jag är glad att ha i mitt liv. Gott Nytt År på er allesammans! Det blir spännande att se vad 2013 bjuder på! Stor nyårskram A-C 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela