In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Tidningsjobb, julavslutning och en och annan sexchock

Publicerad 2012-12-19 20:23:00 i Allmänt,

Förmiddagen gick i stressens tecken! Men nu känner jag för första gången att vi börjar ha lite koll på läget. Det är naturligtvis fortfarande panik men det är det ju alltid vid tidningsproduktion, så det är bara att gilla läget!
 
Efter lunch var det dags för julavslutning för eleverna. Vi hade fått en förfrågan från SPSP10 att de gärna ville ha avslutning tillsammans med oss uppe på media, och det blev verkligen kul! Vi tävlade, delade julklappar, fikade och hade hur kul som helst så det blev verkligen lyckat! 
 
För att använda kvällstidningsvokabulär så har dagen även varit kryddad med en och annan sexchock. Undrar hur många nya besökare jag får på bloggen bara på grund av den rubriken? :) När jag nu talar om sexchock så menar jag inte kollega P-A:s discodans iförd paljettprydd tomtemössa. Bildbevis finns hehe. Nej, det var värre än så!
 
Hur hiskeligt det än var så undrar jag ändå hur jag är funtad som lyckades passera en 2,5 meter hög fallosfigur ...mycket välskulpturerad...av snö...utan att se den. Kanske beror på nån slags förträngningsmekanism, för det kan då sannerligen inte bero på att jag ser sånt så ofta att jag slutat reagera! Men på hemvägen såg jag att ryktet om dess existens var sant.  Bildbevis finnes även här, men jag vill ju inte utsätta mina besökare för kränkande upplevelser så det får räcka att jag berättar om det. 
 
Tredje sexchocken är så konstig, knäpp, underlig...att jag inte ens kan kommentera den. Även här finns bildbevis, men det passar sig inte alls i bild så det får räcka att jag nämner det. Får fundera hur jag ska tackla det hela. Ska man skoja bort saker som man tycker är lite på gränsen eller ska man ta det på allvar och fråga personen hur den tänkte här...eller låtsas som ingenting. Får fundera på det.
 
Fortsätter min avslappnade julstil och jobbar lite lagom med julförberedelserna. Väldigt skönt! Fick ett julkort idag av min underbara supergulliga söta systerdotterdotter Clara! Åh vad fin hon är. Blir alldeles varm i hjärtat och tårögd när jag ser henne. Tänker på min egen mamma som inte fick se nåt av sina barnbarn, och kan bara tänka mig hur lycklig hon skulle ha varit över att få barnbarnsbarn...och pappa med för den delen. Det är nåt väldigt fint i att få uppleva en ny generation som fyller tomrummet efter de som gått vidare till en annan dimension...
 
Nu ska jag titta på favvon Ernst. Antingen älskar eller hatar man honom. Vi, Beppan och jag älskar honom sen han för några år sen skulle uppträda på Bauhaus i Birsta och Beppan och jag stod i publiken. Ernst tyckte att publiken stod lite för långt från scenen så han klev ner och gick fram med långa kliv till Beppan och mig och tog oss i var sin hand och sa, så alla hörde det. - Så vackra människor det finns här i Sundsvall. Ni måste komma närmare så jag får titta ordentligt på er. Efter en sån sak kan man ju bara älska karln...:)
 
Fler karlar att älska! Mina fina kollegor fixar jul för eleverna!
Nu kööör vi.....;)
Vilken kille va? Travolta, släng dig i väggen;) Lägg särskilt märke till den paljettprydda luvan!
Även tomtemor var på plats. Hennes solodans för eleverna inne studion fick en av eleverna i min klass att utbrista: - Åh nej, det känns som när man var liten och skämdes för sina föräldrar när dom gjorde nåt dumt... 
Det blev en väldigt rolig julavslutning. Här sitter hela gänget och fikar efter tävlingen och julklappsbytet.
Måste få avsluta med julkortet jag fick av min underbara systerdotterdotter Clara! Visst är hon fin!
 
Nu väntar två jobbdagar till innan vi lärare får julledigt, men det kommer att gå som en dans. En discodans tror jag!
 
                                                                            Ha det gott allesammans! A-C
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela