In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Både plus och minus...

Publicerad 2012-11-27 22:36:00 i Allmänt,

Ingen dag som går till historien direkt. Skulle isåfall vara för dagens stora glädjeämne att älskade mellandottern klarade teorin. Nu får vi se hur resten utvecklar sig. Försöker intala henne att hon ska se uppkörningen som en försöksomgång...vet inte riktigt hur hon tar det...
 
Glädjer mig också åt att samtliga barn är rörande överens om att vi ska ta det lugnt med julklappsinköpen och satsa på kärlek och gemenskap istället. Låter fint för mig!
 
Dagen avslutades iallafall med tre möten på rad. Först ett arbetsplatsmöte, där vår eventuella flytt till A-huset var på tapeten. Jag kan helt ärligt och uppriktigt säga att jag inte gillar det alls, och det har jag för avsikt att tala om också så tydligt som det behövs.
 
Sen blev det fackföreningsmöte med ungefär samma ämne. Enda plusset där är väl att vi LR-medlemmar än en gång blir bjudna på julbord på St Petrilogen den 17 december. En av advents absoluta höjdpunkter kan jag lova;)
 
Sist ut var ett styrelsemöte med Lubbe-sällskapet, d.v.s. Ludvig Nordström-sällskapet om man ska vara formell. Vi diskuterade vårt deltagande på Bokmässan i Göteborg, vårt kommande årsmöte den 25 februari med våra journalistprisvinnare Schibbye och Persson, och ämnet för vårt kommande ungdomspris "Lilla Lubbe". Schibbye och Persson får sina priser på Sigma den 25 februari. Biljetterna är gratis, men begränsade. Men jag kommer att hålla några biljetter till elever och vänner. Säg till om ni vill komma och lyssna. Det blir helt säkert intressant! Tror det blir en höjdarkväll. Sen måste jag ta mig samman och skriva några rader om Bokmässan till nästa nummer av Lubbe-bladet också...inte glömma...inte glömma....
 
Dagens absoluta minus, som med råge degraderade den planerade A-husflytten, var att ett av mina älskade barn fick anledning att än en gång bli grymt besviken på en person som borde veta bättre...mycket bättre...det är få saker numera som gör mig så ledsen och förbaskad som när någon av obetänksamhet sårar någon jag älskar...
 
Nej, nu till något lite bättre. Vad sägs om ett litet blandat bildmedley...
Har tjuvstartat advent lite lätt. Såhär såg det ut i mitt köksfönster på andra våningen på Östanbäcken när jag gav mig av till jobbet tidigt imorse...
Kvällens sällskap! Lubbe x 2
Till sist ett par minnesbilder från tidigare julbord med LR på St Petrilogen...
Lite förfest på verandan...
Här skulle man kunna vara lite stygg och skriva att bilden föreställer ett riktigt svin på logen...men så stygg är ju inte jag....;)
Jag och Lotta lite på sniskan bildligt talat...
 
Imorgonbitti ska jag delta i ett litet tidningsprojekt med teknikerna, så då är det väl bäst att jag pallrar mig isäng nu så jag är pigg och trevlig...
 
                                                                           Ha det gott! A-C
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela