In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Elevbesök dagen lång...

Publicerad 2012-11-13 17:30:00 i Allmänt,

Är hemma på en snabbis för att äta lite. Hann inte ner till grillplatsen i tid, så när jag äntligen kom iväg hade Svenna bara en enda ynka grillkorv utan bröd att bjuda på. Nåja, det går väl egentligen ingen nöd på mig. Nu har jag ätit lite och känner hur den berömda paltkoman ger sig tillkänna. Skulle somna på stört om jag vilade en stund, men det har jag inte tid med för jag ska tillbaka på kvällspasset igen. Puh!
 
Idag har vi haft öppet hus för alla niondeklassare på gymnasiet. Det har varit full fart dagen lång, många besök. En del visste redan vilka program vad de ville gå, men de flesta kände sig nog lite osäkra. Hade nog inte varit så säker själv i samma ställe, men på den tiden var det ju inte tal om några förhandsbesök och sen fanns det inte så mycket att välja på heller...både på gott och ont...
Såhär har det sett ut i Oasen idag när grupp efter grupp av niondeklassare kom på besök.
 
Apropå vår föreslagna flytt, som jag skrev om igår, så kom jag på en sak till som jag måste be chefen om ifall vi ska flytta upp på den lite ökända tredje våningen. Jag måste kräva en spökutdrivning först, för de som har jobbat där förr har haft många obehagliga, oförklarliga upplevelser däruppe. Det vill jag verkligen inte uppleva!!!Huh...
 
Men nu ger jag mig av på jobbet på kvällspass ett par timmar till!
 
                                                                                                          Ha det gott! A-C
 
Hemma igen efter öppet-hus-kvällen för föräldrarna! När vi, kollega Arja och jag, kom ikväll hade kollegorna Ingrid och Staffan tagit hand om föräldrabesöken under den första kvällstimmen. De behövde inte slita ihjäl sig för det dök bara upp ett enda föräldrapar den tiden. Det brukar visserligen inte vara så många föräldrar på kvällsbesöken, men ett enda par kändes ju lite i underkant. Vi började undra om man inte hittade upp till oss ivår ände av huset. Arja och jag skyndade iväg till gymnasiecaféet för att se om vi hittade några vilsna föräldrar på vägen och för att hinna smaka på godbitarna som hotell & restaurangfolket bjöd på.
 
När vi kom tillbaka insåg vi snabbt att kaffet vi bar med oss skulle hinna kallna innan vi fick tid att ta för oss, för nu hade det droppat in lite folk. Sen kom nya besökare i en lagom strid ström under resten av kvällen, vilket kändes väldigt bra. Vi hade många bra samtal i vårt trevliga rum Oasen där vi har ett par soffor och riktigt hemtrevligt.  Det känns väldigt bra att kunna ta emot besökarna i en trevlig, fräsch lokal och just nu känner jag att jag absolut inte vill flytta till nåt spökande vindskyffe. Lät jag gnällig nu? Lite kanske, men jag har lovat mig själv att inte ta ut nåt i förskott. Vi vet ju faktiskt inte om det blir verklighet än. Jag önskar förstås att det skulle finnas en långsiktig plan på hur vår gymnasieskola ska se ut, så att det som görs inte bara blir fort och fel.I Östersund, där jag var på besök under medienätverksdagarna v.43, satsar man på en gymnasieby där alla program ska vara tillsammans. Det känns som en sån himla bra tanke, och jag hoppas innerligt att nån inom Härnösands skolvärld också skulle tänka till ordentligt innan vi startar en flyttkarusell utan långsiktig mening.
 
Kära kollega Pia ringde nyss och ville att jag skulle gå med på långpromenad, men jag var tyvärr för trött...och sen är det inte min träningskväll heller, så jag sjönk ner i tv-fåtöljen istället...och där sitter jag nog resten av kvällen som lär sluta ganska tidigt...
 
                                                                                         Ha det gott! A-C
 
 
 
 
  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela