In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Kväll igen...

Publicerad 2012-11-18 20:16:00 i Allmänt,

Igårkväll var det lite tjo och tjim. Idag betydligt lugnare. Efter en övningskörningstur med fikastopp på Café Charm i Birsta tog jag ett bestämt tag om latmasken i mig och gav mig ut på en löptur. Den blev bara hälften så lång som den brukar bli på helgerna, för jag var inte alls i någon löparform. Både lite förkyld och lite dagen efter. Inte så att jag är bakis men kroppen ville inte riktigt samma saker som jag. Dessutom hann det bli så mörkt innan jag kom ut att jag helt enkelt inte vågade ge mig ut på min vanliga tur där det inte finns några gatlysen. Istället blev det femkilometersrundan upp mot Högslätten, ner mot Tobaks och tillbaka hem igen.  
Väl hemma blev det lite fläskpannkaka med vispgrädde och sylt eftersom Millan önskade det. Det har jag inte ätit på jättelänge men det var riktigt gott!
 
Har fått sms från sonen som är på Madeira med sambo Maria och hennes familj. De firar Marias pappa Sven-Olofs 60-årsdag och Marias 27-årsdag, som råkar sammanfalla! Flyget ner hade varit turbulent, meddelade flygrädde Danne, men allt gick fint!
 
Äldsta dottern Linnea och hennes sambo Pierre och hans föräldrar, Kenneth och Yvonne, har varit till Kalmar i helgen och besökt Pierres bror André som pluggar där. Men nu är de hemma i Sundsvall igen. Känns alltid skönt att veta var man har sina närmaste och att allt är bra. Jag var kanske vallhund i mitt tidigare liv eftersom jag alltid försöker hålla ihop mina flockar, både den lilla och den stora.
 
Innan jag slår mig ner framför Solsidan måste jag tipsa om lite sköna låtar på svenska som jag spelar om och om igen just nu...LYSSNA och NJUT!
 
Om du lämnade mig nu - Lars Winnerbäck och Miss Li
Norrländska präriens gudinna - Olle Ljungström
Vart jag än går - Stiftelsen
Utan dina andetag - Kent
och så till sist dagens underbara fynd från gårdagens Så mycket Bättre, Astrologen med Darin. Underbar!
 
Bara en sak till nu innan jag säger tack och hej för idag. Älskar Folksams nya reklam med de katterna som hoppar fallskärm. Får ett skrattanfall varje gång den kommer på TV. Så härlig!!!
 
 
Ett litet chokladhjärta var gott nog idag. Är inte nån storfikare egentligen, om det inte är nybakade lussebullar med kall mjölk...då finns inget stopp tror jag;) Elina däremot slog till med en maffig muffin;)
Fläskpannkaka med sylt och vispgrädde till söndagsmiddag. Det var inte igår. Annars lyser flitens lampa runt köksbordet ikväll. Elina pluggar körkortsteori och Emilia skriver spännande reportage till I Timrå.
 
                                                                                               Ha det gott! A-C
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela