In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Lite söndagseftertanke...

Publicerad 2012-11-18 12:19:00 i Allmänt,

Hade en sån trevlig dag igår. Båda yngsta flickorna hemma, middag med dom och två av mina bästa vänner och till sist en jättetrevlig födelsedagsfest för vännen Myran på Metropol som är en sån mysig och trevlig festlokal...
 
En lördag kan väl knappast vara bättre än så?
 
Först träffades vi hos mig, Beppan och Millan, och fina vännerna Mårre och Ann-Sofi. Fast det var jättetrevligt att vara på Metropol senare på kvällen, tyckte jag nästan att det var lika mysigt att sitta hemma och äta och dricka vin och prata i ett par timmar. Älskar  att umgås på det viset med människor jag tycker om och tyckte att det var speciellt kul att vi kunde umgås över generationerna.Vi hade många djupa och öppenhjärtliga samtal som jag tycker är väldigt trivsamt när man är bland människor man kan prata om vad som helst med.
 
Nu har Millan redan gett sig av mot Timrå för att göra ännu ett reportage till Yippies systertidning I Timrå. Hon åker buss eftersom hon också var ute på fest igår. Jag har lovat hämta henne med lilla gulingen vid ett-tiden för det går så dåligt med bussar tillbaka. Som tur är drack jag inte så mycket sen vi kom till Metropol. Pratade mest och dansade.Träffade många fina vänner och bekanta från tre olika viktiga kretsar i mitt liv. Dels från min gamla fina arbetsplats Radio Västernorrland, dels från min nuvarande arbetsplats och så en del andra personliga vänner.  Väldigt trevligt!
Den yngre generationen spexar med mina peruker. Vad dom har använts till kan jag kanske avslöja en annan gång...vilken cliffhanger haha:)
Den här bilden knäppte min vän Ann-Sofi på Metropol igår.
Såhär såg mitt köksbord ut när jag vaknade i morse. Så ska det se ut när man har haft trevligt;) Och alla djurvänner! Det mörka krullet närmast kameran är INTE Lagerbäck som har tittat för djupt i nåt vinglas.
 
Stort tack alla som var med och förgyllde gårdagen. Jag blev speciellt glad åt något som en av mina fina vänner sa. Det värmde lite extra i höstkylan. Nu ska vi åka och hämta Millan
 
                                                                                                         Ha det gott! A-C
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela