In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Lördagspyssel!

Publicerad 2012-11-10 12:11:00 i Allmänt,

Gomorron! Mjae det var kanske lite fel uttryck, det är faktiskt snart lunchtid men jag har bara varit vaken i cirka 1,5 timme. Har suttit och hängt framför nyhetsmorgon på TV och druckit kaffe och läst lite i DN som jag har en helgprenumeration på. Hinner inte läsa den på vardagarna men på helgen är det trevligt att ha den. Gillar speciellt söndagstidningen...
 
Kvällen igår på mormor Hilmas var trevlig. Massor av folk, hemtrevlig inredning med loppisfynd, känns lite som en innekrog på söder. Härlig underhållning av Granna grannar. Två musikaliska härnösandstjejer som sjunger och spelar fantastiskt fint. Trevligt, härligt sällskap av fina arbetskamrater, varav en del också är nära personliga vänner.  En av dem, Stefan, slutar hos oss nu.  Om du händelsevis läser detta så vet du att jag...och många fler, kommer att sakna dig mycket. Vi har arbetat mycket tillsammans, bland annat med projektet Vårkalaset  http://www.harnosand.se/barnochutbildning/gymnasium/varkalaset/vadarvarkalaset.4.511ecda5136603c6f16124.html
 Det har känts lite oroligt hur vi ska orka gå vidare med det nu eftersom vi är så få i kärngruppen, men på måndagmorgon ska vi träffas för första gången inför Vårkalaset 2013 och försöka ta nya tag utan dig. Men jag är säker på att vi kan fortsätta vända oss till dig för stöd och råd om det behövs.
 
Men tillbaka till mormor Hilmas. Tyvärr behöver nog personalen strukturera upp serveringen. Nu sprang servitriser och servitörer omkring som småyra höns och undrade vem som beställt vad. Många fick vänta oacceptabelt länge på maten, andra fick fel eller kall mat. Eller ingen mat alls. Inte alls ok! Skärpning! När ni nu har ett så mysigt ställe måste ni strama upp servicen...
 
Annars är det härligt att ha ett ställe i stan med levande musik, där folk i alla åldrar träffas och har trevligt.
 
Vad ska hända idag då? Ja inget särskilt faktiskt. Ute är det grått och trist men jag ska iallafall ge mig ut på min långa träningsrunda om nån timme medan det är ljust ute. Springer ju ut lite från stan där det inte finns några gatlysen, så det är inte så kul att springa i beckmörkret därför måste jag passa på medan det är dagsljus.
 
Sen blir det en vanlig hemmalördag med lite god mat och favoritprogrammet "Så mycket bättre" på tv.
 
Tyvärr glömde jag ta några bilder på mormor Hilmas igår, så jag får klippa in en gammal bild från samma ställe i somras då jag var här med stora delar av min familj. Här är jag på Hilmas med min kusin Ulla, som också är min allra mesta vän ända sen vi var små babysar uppe i Västerbotten. Ulla bor i Köpenhamn sen 40 år med sin familj, men vi har fortfarande en väldigt nära kontakt  som är värd hur mycket som helst för mig <3.
 
       Nej nu ska jag skärpa mig och byta om och ge mig ut i rusket!   Ha det gott! A-C
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela