In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Mysig helg med loppis och andra trevligheter...

Publicerad 2012-11-25 20:57:00 i Allmänt,

 
Snart är en intensiv helg tillända. Det började lugnt med en hemmakväll med köpepizza i fredags. Igår var det däremot full fart. Det bar av på loppisturné tillsammans med mina sicilienkompisar redan på förmiddan. Först stannade vi till på Blå Porten i Älandsbro, där jag fyndade en antik tomte, som jag tyckte passade perfekt till min dotters svärmor to be, Yvonne, som gillar tomtar. Till mig själv köpte jag fem , synd att det inte fanns sex, små fina glas som ser ut som ganska små konjakskupor. Väldigt fina tycker jag. Vägen från Älandsbro mot Kramfors var däremot inte mycket att hurra för innan vi kom upp på E4. Byvägen var moddig och hjulen sjönk ner så långt att det skrapade under lilla gulingen, det vill säga min bil. Tyckte lite synd om Elina, som följde med för att få övningsköra. Som tröst fyndade hon bl a en fin 50-talsspegel i teak till sin nya lägenhet i Sundsvall.
 
I Kramfors blev det fikastopp på Åsas café. Sen åkte vi vidare till Väjagården, som jag aldrig tidigare besökt. Det var verkligen ett fint ställe, med massor av fina gamla möbler och prylar. Dit ska jag absolut åka fler gånger. Likaså till Blå Porten, men där har jag varit flera gånger förr. Han som driver Väjagården sa att han ska försöka hålla öppet fram till jul, men att det beror på hur kallt det blir eftersom det stora huset inte är uppvärmt. På Väjagården köpte jag en gammal sockerlåda i trä, som jag inte alls vet vad jag ska ha den till, men nåt blir det väl alltid. Är lite svag för såna gamla trälådor och har några sen förr.
 
Efter Väjagården bar det av direkt hem för Beppan och mig för att fräscha upp oss och byta om för middag hos familjen Thorsell i Sundsvall. De är min äldsta dotters svärföräldrar och vi har verkligen funnit varandra. Vi har så trevligt när vi träffas, och gårdagskvällen var inget undantag. Pratet och skratten fortsatte långt inpå småtimmarna. Klockan var halv tre innan vi kom isäng hemma hos Linnea och Pierre. Måste förresten komma ihåg att be om receptet på den jättegoda fisksoppan de bjöd på.
 
När vi kom hem på eftermiddagen idag bytte jag om och gav mig ut på min långa helgrunda. Det blev en mil lugn jogg innan jag var hemma igen. Faktiskt väldigt skönt, lätt duggregn syrerik luft och inte så kallt.
 
Imorgon är det en hel ny arbetsvecka igen innan det är dags att åka till Stockholm nästa fredagseftermiddag och hälsa på Millan och Niklas. Ska bli jättemysigt det med:) Morgondan startar med lite privatkurs med en arbetskamrat, men det är bara kul om man kan lära ut nåt man kan...
Första stoppet på loppisrundan med siciliengänget! Blå Porten i Älandsbro. Fr.v jag, Elina, Lena, Ann-Sofi och Scary Santa. Bakom kameran står Arja som var dagens arrangör;)
Helt ärligt...skulle du vilja ha besök av denna Scary Santa på julafton? Det vill inte jag iallafall...;)
Fikastopp på Åsas Café i Kramfors. Kaffe, ost-och skinkbaguette och Sara Bernhard-bakelse. Mums;)
Nästa stopp var Väjagården, där det verkligen fanns mycket fina grejer. Både möbler och annat. Blev jättekär i de vita stolarna till höger på bilden...
Blev också väldigt förtjust i den här fina moppen...
Två flugor i en smäll som det så vackert heter. Elina både loppisfyndar och övningskör!
Dagens loppisfynd! Ja inte reflexvästen då, den råkade bara hamna på bilden hehe. Jag är särskilt nöjd med glasen och den antika tomten, som fick flytta hem till familjen Thorsell ii Sundsvall.
På väg hem till Linnea och Pierre efter en härlig rolig kväll hos Kenneth och Yvonne i Sundsvall, fr.v Kenneth, Yvonne, Pierre,, Elina och Linnea.
Väl hemma i Härnösand bar det av på en löprunda i den nyinköpta reflexvästen ;)
 
                                                                                Ha de gott ;) A-C
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela