In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Packar för första advent i Stockholm...

Publicerad 2012-11-29 19:39:00 i Allmänt,

Imorgoneftermiddag åker jag till Stockholm och hälsar på Millan och Niklas. Ska bli väldigt skönt att komma från jobbstressen ett par dar. Det är så himla mycket just nu! Utvecklingssamtal, omdömen, rättningar i massor och så lektioner och  gymnasietidningen till niorna ovanpå det...brukar inte klaga så mycket på jobbstressen. Tycker oftast att jag har saker och ting under kontroll, ja inte 100-procentigt men på en acceptabel nivå. Men just nu är jag väldigt stressad över hur vi ska hinna tidningen på två personer med den begränsade lektionstid vi har att tillgå. Får nog deala lite med eleverna om lite övertid är jag rädd...undrar just vad jag ska erbjuda i gengäld..?
 
Packar för fullt...och det går ganska fort. Behöver inte så omfattande packning för en tvådagarsvistelse i huvudstan. Ska bli kul att se Millans och Niklas nya lägenhet i verkligheten. Ser jättemysig ut på bilderna jag har sett. På lördag ska vi först shoppa lite i centrum där vi ska träffa min syster Ingrid. Sen ska vi ta oss ut till Skansens julmarknad. Mysigt! Kommer tillbaka till Härnösand vi sjutiden på söndagkväll. Sen är det dags att tokstressa igen...men det är ju bara fem dar till nästa helg då det bland annat blir glögg i Lockeby med fina vänner:) Ska bli mysigt att få lite lantkänsla inför julen men några skridskor äger jag inte tyvärr...
 
Har varit ute och övningskört en stund med mellandottern. Under en knapp timme hann vi med en nära-polisen-upplevelse, en nära-lyktsolpe-upplevelse och en nära-staket-upplevelse. Men det är väl så det ska vara eller hur;-)
 
Har försökt julmysa till det lite innan jag åker imorgon, så att det ska vara mysigt att komma hem igen på söndag. Är väldigt förtjust i julbelysningar och andra juliga stämningsskapare. Tillhör absolut inte värsta pyntarna eller värsta julhysterikerna men tycker om att ha lite fint. Vill absolut hinna baka lussebullar och pepparkakor också.Barnen vill absolut ha en riktig gran i år, och innerst inne är jag väl benägen att hålla med även om det är himla bekvämt att bara hämta plastgranen i två delar på vinden...men den doftar ju inte så gott...
Apropå julstämning. När jag kom hem från jobbet ikväll hade min granne Stefan satt upp julbelysning i äppelträdet på gården och adventsljusstakar i vår gemensamma glasveranda. Fint Stefan!
Adventsfint hemma på Östanbäcken tack vare grannen Stefan!
 Advent i mitt lilla och för övrigt lite stökiga vardagsrum;)
 Stjärna på plats i köket! Lysena som syns till höger om stjärnan är Simhallen. Med andra ord finns inga ursäkter för att inte gå på Spegeln och träna när kyla och halka sätter stopp för springandet ;) Det är lite vitt på backen nu och imorgon väntas mer snö till glädje för alla vinterälskare...även om inte jag är en av dem. Ok för lite snö som ljusar upp men meterhöga snödrivor nej tack...
 
                                                  Ha en skön första advent alla fina! A-C
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela