In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Söndagskvällsångest...

Publicerad 2012-11-11 22:52:00 i Allmänt,

Den kommer alltid smygande framåt söndagseftermiddagen...söndagskvällsångesten. Egentligen har den ingen riktig orsak, iallafall inte hos mig, utan lever sitt eget liv. Jag kan känna den under långa ledigheter också så den är inte tydligt arbetsrelaterad. Det är väl också att ta i, att kalla den ångest. Den är snarare en sorts melankoli. Jag tänker aldrig så många sorgsna, nedstämda tankar som på söndagskvällar.
 
Annars har jag ägnat dagen åt sånt jag inte är bra på. Sånt som inte är min grej. Jag har övningskört med mellandottern, 25-åringen, och monterat ihop en bokhylla som inte riktigt var som förväntat... men den får duga. Inte så att det är nåt fel på den, men måtten är helt annotrlunda mot min gamla bokhylla av samma märke, Ikeas Billy, men den lite lägre och grundare varianten som jag har sen förr verkar inte finnas längre...så bara gilla läget.
 
Jag tycker iallafall att rummet där den står blev lite mer ombonat än tidigare. 25-åringen undrar dock hur länge den fula jordgloben ska få hänga med men jag låtsas inte höra vad hon säger. Jag tycker visserligen inte att den är snygg, men jag gillar att kolla på den ibland och drömma och fundera på vart jag ska åka härnäst...
 
Annars så var det ju Fars dag idag. Jag skrev några rader tidigare idag om min underbara pappa, som alltid ställde upp och alltid gjorde sitt bästa för mig och min syster. En sån pappa som jag önskar att alla barn fick ha. Vi hade en sån fin relation och det tror jag delvis beror på att mamma gick bort tidigt och att vi "bara" hade honom. Vilket verkligen inte var så bara.
Annars kan ju den här typen av dagar vara ganska traumatiska. Mina barns far hade tillexempel inte tid att träffa två av döttrarna som hade köpt lite presenter och tänkte besöka honom med lite fika.  Det hade väl inte varit nån stor överraskning att de tänkte komma, eftersom barnen brukar göra det i lite olika konstellationer, men nu passade det inte. Det gör lite ont i modershjärtat men jag beundrar er förmåga att förlåta och gå vidare <3.  
 
Utanför trummar regnet mot plåttaket över husets entre. Det är mörkt och ruggigt och Beck på tv:n. Imorgonbitti startar den nya arbetsveckan med ett möte med det delvis nya Vårkalas-gänget. Sen väntar ett annat möte om våra lokaler också. Återstår att se vad det innebär för oss...vi vet ju att hyreskontraktet på huset vi jobbar i är uppsagt från sommaren som kommer...
Nya bokhyllan med gamla fula jordgloben. Får väl fundera lite över globens fortsatta existens...vet också att jag borde göra nåt åt alla sladdar som slingrar runt väggarna...
                         
                                                                                               Ha det gott! A-C
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela