In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Grattis älskade Daniel!

Publicerad 2012-10-17 19:57:00 i Allmänt,

Imorgon, den 18 oktober, är det 27 år sen du kom till oss. Det hade varit en spännande väntan i nio månader. En gång, efter ungefär sex månader, fruktade jag att vi skulle förlora dig, men allt slutade lyckligt och en kylig oktobermorgon såg du dagens ljus på Skellefteå BB.
 
   Din ankomst var inte helt okomplicerad. En bit in i förlossningen upptäckte barnmorskan att du låg med bakåtböjt huvud och då blev det bråttom. Vi rullades snabbt iväg till operationsavdelningen för akut kejsarsnitt. Risken att babyn ska bryta nacken vid födseln är alldeles för stor vid en vanlig förlossning.
 
   Jag minns två saker från det ögonblicket. Dels hur skönt det var att få en spruta och sjunka in i smärtfritt mörker. Dels att jag hann höra hur läkaren sa att du var en pojke innan jag sänktes ner i den djupa delen av narkosen. Vid akuta kejsarsnitt där mamman sövs lägger man bara en lättare narkos tills barnet är ute, då sövs mamman djupt. Allt för att inte påverka barnet i onödan. Barn som föds med bakåtböjt huvud kallas förresten för stjärnskådare, det är lite fint tycker jag.
  
   Första tiden i ditt liv var svår för din mor. Ett kejsarsnitt är en stor bukoperation. Det var smärtsamt och svårt att komma igång efteråt. Helst villa man bara ligga kvar i sängen orörlig, men de elaka sköterskorna tvingade upp mig på golvet för smärtsamma promenader. Nej, skämt åsido så var de inte elaka utan gjorde bara sitt jobb, men ont gjorde det.
 
   När du kom hade du redan en storasyster som var drygt 1,5 år äldre. Innan du föddes undrade jag ibland lite oroligt om jag skulle kunna älska ett barn till lika mycket som det första, men det visade sig vara en helt onödig fundering. Du var ett fullkomligt ljuvligt och älskvärt barn redan från första stund. Nu ska jag inte genera dig med att skriva mer, men nångång i framtiden ska jag sammanfatta lite om de härliga - och bitvis på grund av allvarliga skador -  jobbiga idrottsåren, har jag tänkt. På fredagkväll kommer vi, Linnea, Pierre, Elina och jag, med buller och bång till Östersund och firar din födelsedag.  Precis som vi brukar! Det ser jag verkligen fram emot. Här kommer en liten bildkavalkad från ditt 27-åriga liv. Stort grattis älskade barn.
 
Danne och pappa Håkan i häggblommens tid
Svårstoppad busunge
 
Student på Hedbergska skolan i Sundsvall
Svårstoppad hockeyforward
Med stora kärleken, fina fina Maria
 Stort grattis fina fina Danne önskar stolta mamma
 
                                                Ha det gott allesammans:) A-C
 
                                                                                
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-17 20:58:00

Tårar! Känner igen mig.

Svar: Tack...kram.
Sannaelia

Postat av: Linnea

Publicerad 2012-10-17 21:36:43

Söta, fina Danne!

Svar: Å söta fina Linnet:)
Sannaelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela