In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Svärfamilj på köpet

Publicerad 2012-10-23 21:58:00 i Allmänt,

I söndagskväll kom vi hem lite trötta men väldigt glada Beppan och jag. Familjehelgen i Östersund gav massor av glad, varm energi. Det har blivit en mysig tradition att träffas uppe i Jämtland i anslutning till Dannes födelsedag den 18 oktober. Vi som träffades den här helgen var Danne och Maria såklart. Marias mamma Barbro, pappa Sven-Olov och Ingela, lillasystar Lina och lillebror Johan eller "Örjan" som han också kallas:)
Vi var Dannes storasyster Linnea och Pierre, Elina och jag. Sammanlagt var vi elva personer runt matbordet på lördagkvällen. På menyn stod några fantasifulla och jättegoda "ernstpizzor"som slukades helt och hållet tror jag.
 
När man får ett svärbarn får man oftast också en svärfamilj på köpet. Relationen till den familjen är nästan lika viktig som den man får till sitt svärbarn. I det fallet har jag en fantastisk tur. Nu har jag bara lärt känna två av mina tre svärbarnsfamiljer, men de två jag har lärt känna är så himla trevliga och bra så jag kan inte annat än skatta mig lycklig. Marias familj känns som om vi varit bekanta hela livet, men i själva verket handlar det bara om några få år. Vi har alltid massor att prata om och skratten ekar högt mellan väggarna. Den här höstträffen är en av mina stora energiladdare under de mörka höstmånaderna och nåt som jag inte vill vara utan. Sen trivs jag fantastiskt bra i Östersund också, som i mitt tycke är en härlig stad.
 
Danne och Maria har flyttat in i en ny lägenhet i närheten av gamla I5-området. Rakt ovanför sjukhuset. Den var verkligen jättefin. Stor, ljus och jättefräsch och nära till centrum. De är bland annat grannar med fd skidskyttarna Helena och David Ekholm. Lustigt nog var de grannar med skidåkaren Mattias Fredriksson och hans fru i förra lägenheten, men det är kanske så att bo i vintersportstaden Östersund:)
 
I sommar eller eventuellt nästa höst planerar Danne och Maria att gifta sig. Den dagen lär bli både känslosam och rolig. Jag frågade om jag får ta med en dejt till bröllopet och då fick jag svaret ja, om han (dejten alltså) lovar att vara tomte på julafton. Det känns som om jag har väldigt lite tid att ragga upp en tomte till jul så...då får man väl gå ensam på bröllopet då...
 
Hursomhelst så reder jag mig nog. Jag har ju min kära svärfamilj ;)               
                                                                                                    Ha det gott:) A-C
 
Mitt fina gäng på gågatan i Östersund
 
Lattepaus på Thörners
 
Dannes "ernstpizzor"
Kocken själv
Hipp hipp hurra
 
 
Ber att få avsluta med de fina raderna min son har skrivit till sin älskade Maria på svarta tavlan i hallen. Tänk att få mötas av ett sånt meddelande varje dag:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela