In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Veckan efter...

Publicerad 2012-10-04 20:09:00 i Allmänt,

De flesta av oss vet kanske hur dagen efter känns. Dan när huvudet är lite för trångt och man har svårt att få nåt vettigt gjort. Lite så har det känts den här veckan. Veckan efter Bokmässan. Som jag kanske har sagt tidigare så var det första gången jag besökta detta gigantiska kulturella coctailparty. Det fanns så otroligt mycket att se, höra och uppleva och så lite tid. Men jag är jättenöjd med det jag hann med. Och jag vill definitivt åka dit fler gånger. Det var en härlig känsla att vistas i ett sammanhang där allt kändes kul, spännande och stimulerande. Som att simma i sin rätta ankdamm. Nu skulle man förstås inte orka med en så intensiv tillvaro särskilt länge, men precis som allt annat roligt som ger energi så vet jag att jag kommer att ha massor av glädje av att ha upplevt det...så småningom...
Den här veckan har jag dock vandrat omkring med bomull i huvudet hela veckan, sen vi kom hem försenade  mitt i natten i söndags. Dels lite eftertrött, lite göteborgsjetlaggad om man nu kan vara det och dels lite lätt förkyld. Har också varit lite trött på saker som hänt på jobbet. Jag vet att jag själv är ansvarig för hur jag tolkar saker som händer, och jag kanske övertolkar, men lite less blev jag häromdan. Alla inblandade vet vad jag menar och jag är inte långsur så det lär gå över snart...
Helgen som startar imorgon känns sååå välkommen. Har inga särskilda planer men ska eventuellt följa med mina "siciliensambos" på bio på fredagkväll. Hoppas bara att jag inte somnar i salongen isåfall...
Igår tog jag mig motvilligt upp på Högslätten och sprang två varv runt 2,5:an. Var sjukt nöjd med mig själv efteråt eftersom jag egentligen inte alls ville ut men kände att jag måste. Skippade ju stavgången med jobbet i måndags, och helgen som gick blev det ju bara promenader till och från spårvagnen. Även om vi fick gå uppför en gigantisk uppförsbacke, och naturligtvis då även utförsbacke, både till och från hållplatsen blev det iallafall som ett litet träningspass. Men vi åt ganska onyttigt där för pizza, fläskfilé med beasås, friterad kinamat och massor av godis är kanske inte världens bästa diet. Känner det på jeansen nu:( Tänk att det är så lätt att gå upp och så svårt att gå ner. Orättvist är vad det är.
                                                                                         Men imorgon är det fredag! Ha det:) A-C
 
Bara en random vacker bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela