In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Blöt och gyttjig Tjejmil...men kul ändå:)

Publicerad 2012-09-03 22:30:00 i Allmänt,


Lördagen den 1 september var det dags för årets "examensprov", Tjejmilen i Stockholm. Dan före öste regnet ner utan uppehåll, men på lördagsmorgonen hade det lugnat ner sig till ett stillsamt duggregn. Ganska skönt egentligen, så vi åkte in mot Gärdet med uppdragna mungipor.
Tjejmilsdagens morgon. Lite peppning i form av goodie-bagtidning om löpning såklart.

Den härliga goodie-bagen med mycket smått och gott...
Taggad dotter och taggad mor...

Lite duggregn i luften men det gör inget. Nu vill jag bara komma iväg...

Klara, färdiga, gå...!

Efter en mil i först duggregn, sen ösregn och bitvis gyttja upp till fotknölarna kom vi äntligen i mål och fick ta emot våra tjejmilsmedaljer och äta lite ostkaka.
 
Riktigt så illa som på bilden var det dock inte även om himlen öppnade sig och regnet öste ner efter ungefär halva loppet. Min mobilkamera, som jag tog tiden med under loppat kajkade ihop ett tag men har repat sig nu:) Linnea , som aldrig har tränat löpning förrän i sommar, sprang iallafall på den utmärkta tiden 57.58 och har därmed kvalificerat sig till seedade startgrupp 3 nästa år. Jag sprang på 1.23.36 men då gick jag en dryg kilometer mellan 6,5 och 7,5 då jag blev riktigt trött. Men resten sprang jag och det är jag riktigt nöjd och stolt över.

Mina fina, sköna löparskor efter loppet:(
Efter loppet var vi glada och nöjda, men ganska trötta. Vi åkte ut till Millans och Niklas lägenhet i Farsta och vilade en stund innan vi tog oss ut och åt en välförtjänt och god middag på O´Learys i Farsta. Vi orkade inte ta oss in till stan igen utan tog en kort promenad till det här stället och det var helt ok. Linnea och Pierre åkte hem till Sundsvall direkt efter middagen, medan Beppan och jag stannade till på söndag. Sammantaget är vi väldigt nöjda med vår insats i Tjejmilen och tänker fortsätta träna och hålla igång och förhoppningsvis springa fler lopp nästa sommar.

De nyblivna Farstaborna Millan (Emilia) och Niklas på O´Learys i just Farsta.

Pierre och duktiga Linnea, som sprang sitt första långlopp så bra.

Jag och Beppan (Elina),
som inte var med den här gången av olika skäl fast hon var seedad i första startgruppen efter sin finfina halvmara i Höga Kusten förra sommaren. Men nästa gång hoppas jag vi är fler i familjen som springer...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela