In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Bokmässan dag 1: Schibbye och Persson, Isaak och det mystiska paketet...

Publicerad 2012-09-27 22:57:24 i Allmänt,

I skrivande stund är jag grymt trött. Nattresan och den intensiva dagen har tagit ut sin rätt. Vi kom fram till Göteborg vid lunchtid.. Vi åt lite snabbmat på Centralstationen och tog spårvagnen ut till mässan. Vi hittade ganska snabbt vår egen monter i det stora utställningshavet och där träffade vi också våra glada kollegor från Birger Norman.sällskapet.
Lite häng i nya montern Foto:Emilie Nordin
 
Dagens höjdpunkt var absolut manifestationen för fängslade journalister runt om i världen. Våra Ludvig Nordtsröm-pristagare Martin Schibbye och Johan Persson hyllades som rockstjärnor när de äntrade scenen i sällskap med Dawit Isaaks bror Esayas.  Någon sa att man aldrig sett så mycket publik vid ett enskilt scenframträdande på Bokmässan. De hann säga ganska mycket på kort tid, men kontentan av det hela är väl att de väldigt gärna vill engagera sig för att försöka stötta och hjälpa fängslade journalister runt om i världen.
 
Isaak, Schibbye och Persson på Bokmässans Internationella scen
 
Efter scenframträdandet hann vi träffa Martin och Johan  en liten stund för att utbyta ¨lite info inför den kommande prisutdelningen och kontaktuppgifter, men trycket från journalister och fotografer var hårt så det var svårt att få nåt vettigt sagt.
Martin Schibbye och jag innan pressen stormade in. Foto: Emilie Nordin
 
Mässan är oerhört kändistät men det lämnar jag därhän så länge. Återkommer vid ett senare tillfälle med liten mingelrapport.
Till sist innan jag stänger mina gröngråblå måste jag avslöja vad som hände med det mystiska paketet. Det visade sig idag att mannen som skulle överlämna det till oss hade tagit fel på dag. Sicken usel agent eller hur?;) Hur som helst kom den mysko lådan fram till Göteborg iallafall...med flyg.
Mikael Norberg från våra montergrannar Birger Norman-sällskapet river ivrigt i det spännande paketet.
Spänningen är olidlig. Närpaketet välöppnats och innehållet avslöjats visade det sig vara Mats DeVahls sirliga modell som ska bli ett minnesmonument över Birger Norman nere i Svanö. Här är det!
 
Fint eller hur. Kommer helt säkert att pryda sin plats när det blir klart. För er som inte vet det så var det Birger Norman som skrev Ådalen 31.
 
Nu ska jag sussa gott och så hörs vi efter morgondagen igen! Ha det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela