In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Kortkort om läraravtalet...

Publicerad 2012-09-26 23:15:15 i Allmänt,

Ikväll blev det klart att vi får 4,2 procent i år, retroaktivt för nio månader till jul. Det är väl iofs inte så pjåkigt  vid första påseende, men vägen mot 10 000  kr mer i månaden för lärarkollektivet blir lång. Tänker mest på de ungdomar som ska välja framtidsyrke. Det tar minst 4,5 långa år att bli gymnasielärare vilket är i klass med civilingenjörer, jurister m fl med betydligt högre löner. Det finns också mycket övrigt att önska vad gäller arbetets innehåll men jag ska inte gnälla innan jag har läst hela avtalet...men en del besvikelse känner jag nog, Nästa år får vi enligt http://www.dn.se/ekonomi/ingen-lararstrejk--parterna-overens samma som det s.k. industrimärket och för de kvarvarande två avtalsåren finns inga siffror nämnda...just nu tycker jag att avtalet känns som ett jättestort jasså... Måste erkänna att jag kände mig sååå konfliktberedd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela