In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Martin Schibbye och Johan Persson får Ludvig Nordström-priset 2013

Publicerad 2012-09-20 20:43:49 i Allmänt,

Har haft äran att vara sammankallande i juryn för Ludvig Nordströms journalistpris 2013 och idag var det äntligen dags att presentera vinnarna. Vi säger grattis till Martin Schibbye och Johan Persson , som är mycket värdiga mottagare av priset.
Jag fick nyss ett mycket trevligt telefonsamtal från Martin, som berättade att de båda kände sig mycket hedrade av att få priset.
- Det är en riktig ära och vi är jätteglada över priset. För tio dagar sen satt vi i fängelse i Etiopien, där vi bara fick   ta emot negativa saker. Nu är vi hemma och får ta emot ett så fint pris. Det känns fantastiskt roligt, säger Martin Schibbye.
Han berättar också att han känner till en del om Ludvig Nordström sen tiden på journalistutbildningen, men att de ska läsa på ordentligt inför prisutdelningen den 25 februari, som de båda ser fram emot.
 
Jag kan bara säga att den prisutdelningen ser jag också verkligen fram emot. Undrar just om vi borde hyra en större lokal än vanligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela