In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Mot Bokmässan...

Publicerad 2012-09-26 19:40:00 i Allmänt,

De närmaste fyra dagarna ska jag göra något som jag har längtat efter i många år. Jag ska åka till Bokmässan i Göteborg. Jag åker tåg dit tillsammans med två bloggande elever. Det ska bli hur kul som helst, och det finns hur mycket som helst som jag vill se. Har inte prioriterat klart än...
 
Vi åker från Härnösand kl.00.42 inatt och kommer fram till Göteborgs central kl.11.30 imorgon. Själva reseplaneringen är lite som en 40-talsdeckare på svart-vit film. Den regnvåta asfalten som blänker i gatlyktornas sken och dimman över stadsbroarna bildar en perfekt kuliss till det som ska utspellas inatt på Härnösands resecentrum. Häromdagen ringde nämligen en då okänd man till mig och bad mig ta med ett paket till Göteborg, där den ringande mannen själv ska möta oss på perrongen. Hans meddelande löd: " Kan bekräfta att vi ordnat leverans av ett väl emballerat paket till er på torsdagnatt. En vithårig herre i glasögon och skägg kommer att hitta er på perrongen kl.00.30. Det lär inte vara som i Tokyos tunnelbana utan ni hittar nog varandra". Slut på meddelande. Berättar den spännande fortsättningen imorgon...:)
 
 
Min preliminära bokmässeplanering...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela