In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Gråveckor, sol och kyla...

Publicerad 2013-01-13 16:20:00 i Allmänt,

Satt nyss och skrev ett långt inlägg om veckan och helgen som gick, men plötsligt bara försvann det. Vad hände? Hursomhelst orkar jag inte skriva om därför blir det en synnerligen kort resumé av veckan som gick och helgen:
 
1. Första gråveckan efter julen. Föreslår att eleverna får börja skolan en dag efter oss lärare. De kan ju gå en dag längre före jul istället. Vore så himla skönt att ha en elevfri planeringsdag innan det drar igång med full fart, så man slipper undra vem man är, var man är och vad man egentligen pysslar med på det där stället...
2. Tro inte på allt som står i tidningen. Har varit med om det förr och i veckan hände det igen. En incident som jag var ögonvittne till letade sig in i lokaltidningen. Det händer allt som oftast att man inte riktigt känner igen ett händelseförlopp som man upplevt personligen, när man får det skildrat via media. Det blir som viskleken irl. Ju fler människor en historia passerar innan den präntas ner, ju mer fel blir det. I det här fallet tror jag inte att någon av oss som var med har blivit tillfrågad och då blir det lätt lite fel också...
3. Helgen. Helgen började med bokcirkelträff hos Anna-Karin Rydja på fredagkvällen. Väldigt trevligt som vanligt. Av oss sex som var där hade två läst hela boken, en läst nästan hela, jag hade läst två kapitel och två hade inte läst alls. Lustigt nog blir det ändå väldigt intressanta samtal, och har man som i mitt fall, inte läst hela boken blir man åtminstone sugen att göra det. Boken vi läste, eller skulle ha läst, var Pol Potts leende.
A-K ser lite bedrövad ut när hon visar upp månadens bok, men det är bara som det ser ut. Vi hade väldans trevligt!
 
Har för övrigt städat ut julen och gått en kylig långpromenad ut till Nickebo och hem med P3-dokumentären om ockupationen av Vässtyska ambassaden 1975 i lurarna. Intressant. Har lyssnat igenom ganska många av de här välgjorda radiodokumentärerna och tycker det är väldigt spännande och intressant.Har också sett en hel del vinterstudio på tv om sanningen ska fram...
Sista resan in i det eviga kretsloppet för årets gran...
Kyligt men vackert under promenaden ut mot Nickebo idag...
 
   För övrigt måste jag konstatera att det går så otroligt många bra deckarserier på tv just nu. Sömnen blir lite lätt lidande av allt bra man vill hinna se, eller vad sägs om Bletchley circle, Homeland, Lögnen, Mysteriet på Moulin Rouge, The Jury m fl. En del har just avslutats, en del har nyss börjat, men gemensamt är att de är sååå spännande och bra. Ikväll börjar för övrigt  En Pilgrims död, baserad på Leif GW Perssons trilogi Välfärdsstatens fall , som kretsar kring mordet på Olof Palme. Blir säkert också sevärt....visst bänkar ni er också?
 
Ha det gott sålänge allesammans! Kram A-C
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mårten Loberg

Publicerad 2013-01-13 18:58:59

För att inte prata om " The killing" på 4:an, men den kanske går för sent för dig?

Svar: Ingenting är för sent för mig;-) Eller...för sent är det men jag brukar titta ändå... mot bättre vetande...har inte sett den nu men jag såg den förra gången den gick och den är otroligt bra!
Sannaelia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela