In The Sixties

60 fyllda! Redan? Hur gick det till? Vad händer nu? Ja det är det jag ska försöka ta reda på! Välkomna att följa med på resan in i en för mig okänd och delvis ovälkommen ålder! Men alternativet är ju ingen höjdare heller så det är väl bara att gilla läget:)

Hej 2013!

Publicerad 2013-01-01 15:50:00 i Allmänt,

 
Hej 2013! Vem är du? Än så länge har vi inte en aning, men för min del började året på ett väldigt fint sätt tillsammans med en väldigt god, fin vän. Förutsättningarna för kvällen var kanske inte de allra bästa hälsomässigt, men den blev ändå så himla trevlig och väldigt, väldigt lång.  En av de saker jag tycker allra bäst om är att sitta och samtala med människor som jag känner stort förtroende för och kan prata om allt med. Sen är det inte sagt att man behöver tycka lika eller alltid förstå varandra till 100 procent.
 
När det kommer ett nytt år hör det ju till traditionen att avlägga nyårslöften. Förra året bestämde jag mig för att förbättra min fysik och börja träna regelbundet. Det löftet höll jag otroligt bra om jag får säga det själv. Även om jag har ätit lite för mycket god julmat under december är jag fortfarande åtta kilo lättare än för ett år sen. Fortsätter det i samma takt det här året börjar jag närma mig den jag en gång var...och jag vill faktiskt att viktnedgången ska hålla den här långsamma takten för minskar man snabbt ökar man lika snabbt igen, det är iallafall min personliga erfarenhet som mångårig, föga framgångsrik jojo-bantare...:(
 
Förutom viktnedgång känner jag att träningen påverkar mitt humör så otroligt positivt. Och min hälsa. Mina gamla höftsmärtor som jag haft i otaliga år är helt borta sen ett halvår tillbaka. Fantastiskt måste jag säga.
 
Jag lovade också mig själv att vara positiv till roliga saker som dyker upp i min väg, som resor eller fester eller andra roliga saker. Det löftet har jag också hållit ganska bra tycker jag. Har just nu lockats lite av tv-reklamen om resor till Kroatien med direktflyg från Sundsvall. Känner för en lite lättare resa i år...Kan eventuellt bli en sån närmare sommaren om jag får lite sällskap...men jag kan också tänka mig att resa ensam om ingen vill följa med. Hade en av mina absolut bästa, roligaste resor när jag åkte ensam på en sista.minuten till Turkiet för ett par år sen. Hade verkligen låga förväntningar och resväskan full av olästa pocketböcker som ressällskap. Men när jag åkte hem hade jag helt ärligt inte öppnat en bok. Det blev överraskande nog en helt suveränt kul resa med jättetrevligt sällskap som jag lärde känna på planet. Vill också väldigt gärna åka till New York...har pratat om det länge och siktat lite mot våren 2014, men vi får se. Sen har Elina och jag pratat om att åka till Israel/Palestina eftersom jag gärna vill visa mina nära och kära vad jag finner så oerhört  fascinerande med denna väldsdel...får se när vi har tid båda två med en sån resa...å så är jag naturligtvis alltid öppen för en liten weekendresa om det skulle dyka upp nåt kul...
 Nyårsnatten 2012/13? Hehe nje...snarare ensamresa till Turkiet 2011. Rolig resa! Gräslig bild!
 
De här löftena blir ett slags återbruk av gamla löften men jag förnyar gärna ett år till eftersom de definitivt bidrar till en mycket bättre livskvalité
.
Om jag ska lägga till nåt nytt i år är det väl några saker som jag har funderat lite på. Det första är att bli bättre på att säga nej till saker som jag känner kommer att stressa mig i onödan eller kännas betungande. Det är jag rent ut sagt urdålig på i nuläget och det är verkligen en sak som jag medvetet måste ta tag i om det ska bli nån förändring...
 
Ska också försöka vara lite öppen för att jag kanske inte ska leva ensam resten av livet...men märk väl...det betyder inte att jag inte ska fortsätta vara extremt kräsen...om jag inte kan få den underbaraste mannen i hela världen är jag faktiskt hellre ensam...
 
Vill också fortsätta ha bra, kärleksfulla relationer till nära och kära och naturligtvis framförallt till mina barn som betyder allt för mig...
 
Till sist vill jag våga att inte bara drömma utan även våga sikta på att göra saker som är lite utanför boxen. Å då menar jag utanför att göra de vanliga sakerna, jobba, resa, umgås. Sånt som är livsviktiga bra saker för att man ska må bra, men ändå på nåt sätt förväntade. Jag skulle vilja göra nåt nytt, nåt bra för andra. Gärna, nåt spännande som gör att man känner att man lever. Tro nu inte att jag har blivit alldeles prillig. Jag tänker inte hoppa utför nåt mentalt stup och byta jobb eller flytta långt bort eller nåt annat drastiskt, utan jag skulle bara vilja utmana mig själv lite mer än jag gör idag. Vet egentligen inte alls vad det skulle vara. Har dock ett par saker som ligger och pyr men inte riktigt har fått ta fart än men kanske, kanske får jag kraft och mod att ta itu med nåt av dem...eller nåt som jag inte vet nåt om...än...tiden får utvisa...
 
Visst är det lite kul att tänka att vi har ett helt ograverat nytt år framför oss, då vi faktiskt kan bestämma väldigt mycket själva om vi vill och orkar. Sen finns ju det här vi kallar ödet, som kanske har helt egna, spännande planer för oss...
 
Ha ett finfint 2013 allesammans! Kram A-C
 
 
   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sannaelia

Fyrabarnsmamma, journalist, medielärare, singel för tillfället, levnadsglad, positiv, romantisk (lite i alla fall), galen (periodvis), fantasifull, sportig (jo lite), lat, energisk, pratsam, tyst, social, ensam, livlig, lugn och levande...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela